Lättläst

Här samlar vi information på lättläst svenska om kriser. Informationen kommer från svenska myndigheter. Länkarna vi har leder inte alltid till texter på lättläst svenska.
Uppdaterades

Här finns information om olika sorters händelser som kan bli till kriser. Och om hur samhället fungerar i kris.

Du kan också läsa om hur du kan förbereda dig för kris och allvarliga händelser.

Då kan du minska risken att bli skadad. Eller minska risken att krisen inträffar. 

Skolskjutning i Örebro - Viktig information

Flera personer har dött och flera har skadats efter en skottlossning på skolan Campus Risbergska i Örebro. Här finns information om det som hände.

Händelser och kriser

Här kan du läsa om händelser och kriser som är aktuella i Sverige just nu.

Förbered dig för kriser

Du kan klara en kris bättre om du har förberett dig. Här tipsar vi om vad du kan göra i förväg.

Så får du information i en kris

Här får du veta hur du får information om det blir en kris och hur samhället fungerar om det händer.